XIV. kerületi hírek

Megkezdődhet a 2-es metró és HÉV-vonal összekötésének tervezése

Rendkívüli ülésen döntötte el a képviselő-testület, hogy megállapodást ír alá az Örs vezér tere közlekedésének és átépítésének előkészítéséről. A meghozott döntések értelmében emellett a Zuglói Egészségügyi Szolgálat (ZESZ) Hermina úti rendelőjében érsebészeti szakrendelés nyílik, a Csertő utcánál térfigyelő kamerát helyeznek üzembe, a Mesevonat Bölcsőde pedig indulhat az ingatlanfejlesztési nívódíj pályázaton.

Az ülés kezdetén Horváth Csaba polgármester (MSZP) bemutatta a képviselő-testületnek dr. Czirják Róbert rendőr alezredest, a zuglói rendőrkapitányság új vezetőjét, aki 27 éve rendőr és 2014–2016 között a kerületi rendőrkapitány-helyettes volt.

A polgármester Rozgonyi Zoltán képviselő (Fidesz) kérdésére válaszolva elmondta: az Egressy úti és Angol utcai ingatlanok értékesítésével kapcsolatos javaslatát az októberi ülésen terjeszti a testület elé.

Fejlesztést előkészítő megállapodás

A testület Sokacz Anikó (MSZP) és Hevér László György (MSZP) képviselők módosító indítványával jóváhagyta, hogy az önkormányzat együttműködési megállapodást kössön a Budapest Fejlesztési Központtal (BFK), illetve a fővárosi, a X. és XVI. kerületi önkormányzattal a 2-es metró, valamint a gödöllői és a csömöri HÉV összekötésének és a HÉV-vonalak budapesti szakaszának korszerűsítését előkészítő projekt megvalósítására. A módosító javaslatok arra irányultak, hogy az új pályatest menti ingatlanoknál végezzenek statikai vizsgálatot, illetve hogy kerüljön be a tervezetbe az Ond vezér sétány önkormányzattal közös tájépítészeti rendbetétele is.

A Fővárosi Önkormányzat 2020 februárjában pénzügyi okok miatt állította le a beruházás előkészítő tervezését. Ezt követően a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa kezdeményezésére a kormány átvette a projektet és megbízására a BFK újraindította a programot. A kabinet a kiviteli tervek elkészítésére 4,6 milliárd forintot biztosított.

Az előterjesztést szóban kiegészítő Kangyerka Ádám, a BFK HÉV-projekt igazgatója kiemelte, olyan műszaki tartalmat alakítottak ki, amely valamennyi önkormányzatnak megfelel.

A projektigazgató arról is beszélt, hogy a tervek szerint a XIV. kerületben több jelentős beruházás is megvalósul. Ilyen lesz a Sugár és az Árkád között, a Kerepesi út felett megépülő új állomás, az Örs vezér tere és a Körvasút közötti, magasvezetésű, zajszigetelt pályaszakasz, amellyel megszűnik a Szentmihályi útnál a HÉV és közút kereszteződése. Emellett Törökőrön új földalatti megálló és vasúti átszállóhely létesül a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonal és a 2-es metró találkozásánál.

Kangyerka Ádám azt is elmondta, hogy az Örs vezér tere jelentősen átalakul, a közlekedés átszervezésének köszönhetően a zuglói oldalon megszűnik a jelenlegi buszpályaudvar, helyén zöld felület és egy troliforduló lesz. Az Örs vezér terére érkező buszokat a kőbányai oldalon kialakított pályaudvar fogadja majd.

A projektigazgató arról is tájékoztatta a testületet, hogy a tervek szerint a beruházás miatt érdeksérelmet szenvedett ingatlantulajdonosokat kártalanítják, illetve megvásárolják a vagyontárgyukat.

Horváth Csaba hozzászólásában kiemelte: a megállapodást elfogadásra javasolja, mert mindaz szerepel benne, amit elvárásként megfogalmaztak, az esztétikus kialakítás, a zajvédelem, a zuglói pályaszakasz átjárhatósága és hogy a vasúti üzem helyén park létesüljön.

A vita során Hevér László György (MSZP) azt kérte, hogy a fejlesztéssel érintett kerületrészek önkormányzati képviselőit is vonják be a további egyeztetésekbe.

Borbély Ádám (Fidesz) arra hívta fel a grémium figyelmét, hogy ez a beruházás is azt mutatja, a torzsalkodás helyett érdemesebb a kormánnyal együttműködni.

Várnai László  (CivilZugló Egyesület) azt javasolta, hogy a magasvezetésű pálya ne a zuglói oldalon, hanem középen, a Kerepesi út felett menjen.

Victora Zsolt (MKKP) kérdésére Kangyerka Ádám elmondta: az engedélyezési terv várhatóan jövőre, a kivitelezési 2023-ra készül el. A kivitelezés több éves folyamat lesz, aminek még nincs meg a pénzügyi fedezete.

 

A cikk folytatása a zuglo.hu oldalon olvasható!

Forrás és kép: zuglo.hu

 

%d bloggers like this: